“Droši vien pat daudzi Latvijas mākslinieki nenojauš, cik nozīmīga šķiet māksla cilvēkiem, kuri reti redzami izstāžu zālēs un kuri noteikti nelasa “Studiju”. Mākslu viņi bauda speciāli šim nolūkam paredzētās prezentācijās, sarīkojumos – tā sauktajos korporatīvajos pasākumos. “Pasākumu” bizness Latvijā plaukst un attīstās, un apgrozīto naudas līdzekļu ziņā to noteikti var salīdzināt ar Valsts kultūrkapitāla fondu.” – raksta mākslinieks un žurnāla “Studija” galvenais redaktors Vilnis Vējš portāla “Delfi” rakstā “Uz balli – kā uz karu”.

Raksts būtiski un interesanti analizē mākslas klātbūtni korporatīvajos pasākumos, šīs nozares attīstību cauri laikiem un filosofisko pamatojumu: “Patērētāja dabā ir tiekties pēc kādas sociālas struktūras un identificēties, protams, ar to augstāko plauktu. Šim nolūkam pārsteidzošā kārtā lieliski noder neracionāli, mītiski argumenti, ko nodrošina mākslas baudīšana. Punktēti, sporādiski pieslēdzoties mākslas pasaulei, jebkurš var iztēloties sevi par izredzēto, nošķirt no pūļa. Nav nejaušība, ka tieši postsociālisma telpā, kur atmiņas par hierarhisku sabiedrību ir jo dzīvas, bet ātri gūta nauda nešķiet pietiekami leģitīms iemesls noslēgties elitē pat tās turētājiem, dominē tendence mākslu skatīt hedoniskā izpratnē – kā statusu apliecinošu baudu vertikālu kārtojumu. Tieši tāda pieeja ir vērojama arī valsts pasūtījumā mākslai, koncentrējoties reprezentablām un ērti baudāmām parādēm ārzemēs.”

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s